În discuţiile purtate cu cei de la motoring.com.au, Dr. Heinz-Jakob Neusser, şeful departamentului Ansambluri de Propulsie la Volkswagen, a menţionat că după succesul reprezentat de Golf R, mai multe modele din gamă sunt în curs de pregătire pentru a primi sigla sportivă producătorului german.
„Avem parte de succes cu modelele R, pentru că acestea trezesc emoţii puternice.” a mai declarat acesta. În timpul interviului, trei dintre modele au fost menţionate în mod concret: Polo, Golf şi Passat.
Fantezia Golf R merge mai departe, cu acest concept
„În viitor, veţi putea vedea chiar şi un break. Este posibil. Cum este posibil şi pentru Polo şi pentru Passat – este posibil pentru oricare model. Totul se rezumă, în cele din urmă, la plaja de putere şi la preţ.” a completat Neusser. „Acum motoare cu şase cilindri, poziţionate longitudinal, şi putem oricând să le supraalimentăm, ceea ce înseamnă că avem multe opţiuni în faţă. Întrebarea este dacă avem nevoie de un motor cu şase cilindri.”
Mai multe despre Volkswagen Polo R WRC găseşti aici
În timp ce Polo R a putut fi previzualizat prin intermediul lui R WRC, despre limuzina de clasă mare cu siglă R nu am văzut nicio imagine până acum. Avem, desigur, amintirea frumoasă a lui R36, care se folosea de un V6 de 3,6 litri pentru a livra tuturor celor patru roţi 300 de cai-putere şi 350 de Newtoni-metru. Şi care atingea suta de kilometri pe oră în 5,6 secunde. Şi era maşină de familie. Şi arăta aşa.
În contextul downsizingului şi a isteriei motoarelor L4 supraalimentate, este imposibil să concepem un Passat R cu motor V6 în zilele noastre. Însă ideea de Passat R ne-a face să trecem peste toate aceste detalii tehnice, atâta timp cât puterea şi emoţiile transmise rămân prioritare pe lista inginerilor VW.
sursa: motoring.com.au